måndag 6 februari 2012

Bra dag!

Fast det är faktiskt en underdrift att säga att det varit en bra dag, den har varit helt fantastisk! Det började med att jag fått svar på mitt tiggarbrev. Jag har nämligen mailat mitt jobb och bett dom skänka saker till 107a, vi upptäckte att det fattades en del saker där. Jag jobbar ju på det stora möbelföretaget och där finns det mycket saker som är bra att ha. Annie som är ansvarig för vårt sociala ansvar tyckte det var en strålande idé och det verkar som om jag kommer att få allt på listan! Hurra! Kommer bli så roligt att få åka och lämna allt på avdelningen.
Men det goda nyheterna stoppar inte där. Det var dags för hemsjukvård igen och därmed vägning. Moa hade gått upp 220 gram sen i torsdags och väger nu 2480 gram! Helt overkligt bra, jag som oroat mig att hon inte skulle fått i sig tillräckligt ur nappflaskan. Och vet ni? Vi drog sonden! För första gången har vi en helt sladdfri bäbis. Trådlös liksom, som alla andra. Pappa fick den äran. Moa ser ut att fatta vad han ska göra.


Och utan sonden är hon sötare än någonsin. Det går inte att förklara hur det känns för mamman och pappan.


För att fira det hela åkte vi till mormor i Hedemora, första långtrippen för oss som familj. Efter ungefär 45 minuters bilfärd tyckte Moa att det fick räcka. Hon gnölade med blev snabbt lugn om jag pratade lite med henne. Sitta i babyskyddet kräver lite träning tror jag. Asti, min hund, var lite mer intresserad av Moa denna gång och pussade mer än en gång hennes fot.

 
Mamma (mormor) hade letat reda på min babybok och det var så roligt att att få med den hem. Jag tycker själv att Moa är lik mig, vet inte om det är så..




Svårt att fota av ett foto men det syns ju ia alla fall hur jag såg ut som barn. Leksaksbilen i högsta hugg! Det blev många bilder idag, men å andra sidan blev det inga alls igår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar