tisdag 28 februari 2012

Matmonster?

Hur är det möjligt? För en och en halv månad sen fick Moa kosttillskott för att gå upp i vikt, nu äter hon massor! När vi kom hit i torsdags åt hon 70 ml och var nöjd med det. Nu äter hon 80 så gott som alla mål och dessutom vill hon ibland ha mellis på 20 ml för att bli nöjd. Hon vansläktas inte! Jag tycker mig märka skillnad i hur hon äter också. Blir bättre och bättre på att koordinera sina ätrörelser och det känns ju jättebra.

Allt tyder på att vi får åka hem imorgon. Vi har redan fått klartecken till att låna hem nån typ av övervakning som vi kan använda nattetid. Dagtid har vi koll på henne såklart men just när det är sovdags skulle det kännas tryggt att ha ett larm.

Moa Maria hade sin första namnsdag idag. Min farmor hade skickat ett sött grattiskort till henne och jag köpte hennes första sagobok. Ibland tar man alla tillfällen att få fira lite.
På tal om fira; på torsdag är det Moas 0-årsdagen. Då var hon beräknad att komma. Känns konstigt och jag sörjer fortfarande en tredjedels graviditet och en förlossning som försvann. Fortfarande lika nyfiken på hur det känns, vad kroppen klarar och undrar om hon sett likadan ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar