torsdag 2 februari 2012

Nappatag

En stolt och nöjd och aningens imponerad mamma här. En tydlig förhoppning om att slippa sonden snart har infunnit sig. Igår var ju Moa så duktig och nappade 15 ml ur flaskan och jag var så nöjd. Men idag, govänner, idag har hon uträttat stordåd. Det började med att vår hemsjuksköterska matade henne imorse bara för att se hur hon skötte sig. Hon ville kolla hur Moa tog tag och hur länge hon orkade. Vips så var den flaskan slut! Moa mös och smaskade högljutt. Pär och jag hade lite funderingar kring nappning, om vi hela tiden sondar henne regelbundet hinner hon ju aldrig bli hungrig och hur intressant är flaskan då? Det visade sig att Moa hade sån bra viktuppgång (2280 gram) att vi nu kan vänta ut henne lite. Och det har funkat över förväntan! Moa har nappat alla dagens mål, hela flaskan. Vi har inte sondat alls idag, inte ens tilläggssondat. Min lilla tjej! Mammahjärtat sväller av stolthet. Hoppas det håller i sig. Vi får se hur natten blir, hur vaken hon kommer att vara.


Framgången har fått mig att må så jäkla bra. Nästan lite fnissig. Och mitt husfru-pyssel har nått nya höjder. Jag virkar så nålen glöder och har dessutom kokat rabarbermarmelad, blåbärssylt och hallonmarmelad med choklad. En smak av sommar...


Längtar till sommaren nu, eller snarare våren. Undrar hur stor Moa är då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar