torsdag 1 mars 2012

Så fel det blev.

Hade tänkt skriva ett glatt inlägg om hur skönt det är att vara hemma, om vilket fint spjälskydd jag sytt till Moas nya vagga, om att vi gratulerade min morfar på 92-årsdagen och passade på att ta kort på fyra generationer. Jag skulle också laddat upp lite bilder från dagen. Kanske hade jag nämnt att Moa är 40+0 idag och berättat om vikt och längd.

Istället sitter jag med henne i famnen, har nyss tagit över henne från pappa. Moa har varit olycklig ikväll, tror hon haft ont. Vi tror att bråcket är tillbaka. Hon är fortfarande svullen och det går dessutom att reponera "svullnaden".
Nu har alvedonet börjar verka och hon halvsover, gnyr till ibland.
Imorgon ska vi till sjukhuset och ha vårat utskrivningssamtal. Kanske.

Vad händer nu? Nu får det räcka! Precis när vi tror att vi ska kunna få lite lugn och ro.
Så fel det blev.

3 kommentarer:

  1. Va tråkigt att läsa:( men grattis Moa på "riktiga födelsedagen"
    Har ni vart o kollat om det är bråcket som är tillbaka.?
    Min lilla va också väldigt svullen o blå ett par veckor efter op o han fick alvedon ganska länge också. Vi trodde också att brocket kommit tillbaka för han va så lessen o svullen! Så vi ringde uppsala o fråga, men hon jag prata m hade inte hört talas om att bråcket kommer tillbaka/ öppnar sej efter op. Hon frågade även 3 andra sköterskor där o dom hade inte heller hört talas om det. Visserligen hade ju han pungbråck, kan ju va annat med ljumskbråck.
    Har andningen funkat bättre så det finns nått possitivt i det hela?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jodå, visst var det bråcket! Op. inom två veckor igen. Så trött och less nu. Min lilla lillefis. Andningen har stabiliserat sig och funkar bra. Hon verkar också ha lärt sig äta ordentligt, inga fler tokigheter på den fronten. För det är vi tacksamma och jätteglada.
    Måsta också få säga tack för att du kommenterar här. Blir lika glad varje gång! :))

    SvaraRadera
  3. Åå va tråkigt o irriterande!! Kan dom inte göra det ordentligt på en gång!!! Förstår att det känns jobbigt nu:( man ska bara behöva EN bråckop...
    Jag hoppas verkligen att ni inte ska behöva reponera många gånger. Finns ju inget värre än att se sin bebis ha ont:( <3
    MEN va skönt (mitt i allt elände) att andningen o maten funkar nu! Skönt att kunna mysa under matningen ist:)
    Va bra att du tycker så så du inte tycker jag är dryg haha:)

    SvaraRadera