fredag 16 mars 2012

Rutiner

Jag och lillefis har äntligen hittat en rutin för våra dagar. Tidsmässigt kan det skilja sig beroende på när hon äter men ordningsmässigt har vi fått till det bra. Så här gör vi hos oss;
7-9. Moa äter frukost
8- 10 Moa sover och jag duschar och donar med disk etc.
9-10 Moa vaknar till och då är det morgontoalett som gäller. Pyjamas av.
10-11 Moa äter lunch
11-12 försöker gå ut och gå
12-14 äter jag något
13-14 äter Moa igen
Sen sover hon medans jag fixar middag till pappa kommer hem från jobbet.
16-18 Moa äter och sen brukar hon gnöla nån timme innan hon kommer till ro.
20-22 Moa äter middag och pyjamasen åker på. Hon somnar oftast snabbt igen. Jag virkar och ser på tv.
23-02 Moa kvicknar till och vill ha första nattmålet. Efter det går jag också och lägger mig.
3-6 är det dags för förfrukost.
Och så rullar det på. Självklart är det en hel del blöjbyten och mys i soffan mellan allt också! Och ibland blir det en shoppingtur när Moa och pappa myser.




2 kommentarer:

  1. Ser ut som att ni fått till fina rutiner!:-)
    Var kan man hitta mönster till en sådan filt? Blev lite sugen på att sätta igång ett virkprojekt. Härliga färger!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har googlat mig fram, det finns ett lite krångligare mönster som blir utan hål. Det får bli ett senare projekt.
      Ska leta reda på bloggen som har mönstret och länka till den! :)

      Radera